Kembara Lebaran - 29th Ramadhan

Hari ke-3 di Madinah Al Munawarah.
Hari ni, xtvt nya sendiri-sendiri. Cuma Editor dan beberapa geng hawa yang masih belum berpuas hati ingin kembali ke Rawdhah lagi. Kali ini niatnya ingin menziarahi makam Nabi dan sahabat baginda.

Tanpa menghiraukan wanita-wanita Arab,Turki,India,Indonesia,Pakistani dan tah dari mana lagi, kami meneguhkan diri dan menguatkan kaki menuju ke makam nabi. Memang sudah rezeki kami, setiap yang dihajati, dikecapi. Alhamdulillah!! Pengalaman bersolat sunat 2 kali di Rawdhah dan ke makam Nabi tidak akan luput dari ingatan. Insyallah!Selagi Allah mengizinkan. Sayangnya kami dilarang untuk merakamkan gambar untuk menjadi tatapan di kemudian hari.

Sebelah siangnya, Editor memang tidak punya xtvt. Cuma bila menjelang petang, Editor, Umiddin dan Dira sedikit 'buzy' mencari beberapa juadah bukan untuk berbuka tetapi untuk Jamuan Malam Aidil Fitri nanti.

Memandangkan malam ni malam terahkir berbuka puasa, ramai antara kami mengambil kesempatan untuk berbuka di Masjid Nabawi. Lebih kurang jam 10 mlm, dewan makan Hotel Sakan Al-Rawdhah dipenuhi dengan geng-geng kami untuk Jamuan Aidil Fitri. Sempat juga Editor menjemput Kak Sue CheLi, rakan dari Yanbu yang tiba disini untuk join sekali. Malah orang-orang Turki yang ada kat hotel ni pun naik 'jaki' dengan xtvt kami. Ada juga yang tumpang sekaki, nak merasa juadah dan kemeriahan Aidil Fitri bersama kami. Terima kasih pada Umiddin yang membawa bekalan nasi impit, rendang daging, sambal pengantin dan kek marble dari Jubail. Editor cuma menyumbang serunding daging dan tidak lupa juga pada geng-geng konvoi yang sporting menyumbang sama untuk memeriahkan majlis yang tak seberapa. Terubat jua kesedihan beraya jauh di perantauan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

0 Response to "Kembara Lebaran - 29th Ramadhan"

Post a Comment